Villkor för konsumenter

  • För att handla måste du vara minst 18 år.
  • Om du är under 18 år måste du ha målsmans godkännande.
  • Vi reserverar oss för eventuella fel i produktbeskrivningar och tryckfel samt för eventuell slutförsäljning av vissa varor.

Priser

  • Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive 25 % moms.
  • För konsumenter är det minsta orderbeloppet 150 kr inkl. moms (exklusive frakt).

ANBUDSFÖRFRÅGAN PÅ SILBER-STÄNGSEL OCH -GRIND
Ange i meddelandefältet följande uppgifter för det valda Silber-stängslet i aluminium
1) stängslets längd i meter (löpmeter)
2) antalet hörn på stängslet och typen av hörn (90°, 135° eller t-skarv)
3) önskad höjd eller standardhöjd (standardrör 2 m, monterad höjd cirka 1,55 m)
4) antalet horisontalrör (i standardutförandet två eller tre)
så räknar vi en offert på ett nytt Silber-stängsel för dig.

ANBUDSFÖRFRÅGAN PÅ SILBER-FÄLTGRINDAR
Om du vill sättä in en Silberdrind i ett befinligt trådstangse ange i en meddelandefältet följande uppgifter.
1) bredd på fältgrind du är intresserad av
2) antalet på fältgrindar du vill ha
så räknar vi en offert på Silber-fältgrindar för dig.

Betalningsvillkor inom Sverige

  • Privata konsumenter betalar via KLARNA i från vår webbutik
  • Vid order av SILBER staket:
    Betalningsvillkor: 25% betalas omedelbart vid beställning, resten 75% 14 dagar före leverans.
    Priserna inkluderar inte aggregatet eller kablarna för att ansluta det till Silberstaket.

Frakt och leveranser

Ditt paket från webbutik skickas normalt inom 2 dagar efter att vi har mottagit din order, oftast snabbare. Räkna med längre leveranstider i samband med storhelger samt under semestern i juli.
Fraktkostnaden inom Sverige för privatpersoner är 59 kr. Beställningar till privatpersoner över 800 kr levereras alltid fraktfritt.

Fraktkostnad av SILBER staket läggs på fakturan.

Ej uthämtade paket

Om du inte hämtar ut ditt paket och det returneras till oss debiteras kunden alltid för administrativa kostnader samt returfrakt, totalt 350 kr inom Sverige. Observera att paketet ligger på utlämningsstället i 14 dagar!

Bytesrätt

  • Du har 14 dagars bytesrätt från den dag du tar emot din vara.
  • Du står själv för kostnaden för returfrakt. Vid byte till en annan storlek eller vara tillkommer endast frakt, inga andra avgifter.
  • Om du byter till en annan vara tillkommer en faktura på mellanskillnaden.

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i originalskick. Byte som inte orsakats av oss medför alltid fraktkostnader. För leverans av bytesvaror utanför Sverige debiteras en ny fraktkostnad.

Ångerrätt

Enligt Distansavtalslagen kan du ångra ditt köp inom 14 dagar. Tiden börjar från det att du tar emot din vara. Vid en full retur betalar du endast en returkostnad, vilket innebär att fraktkostnaden och faktureringsavgiften krediteras vid fulla returer. Vid delreturer krediteras inte fraktkostnaderna.

För att returen ska godkännas måste varan vara i originalskick och får inte ha använts. Den får inte vara smutsig eller skadad. Varan ska returneras i sin originalförpackning tillsammans med alla etiketter och lappar.

När vi mottagit din retur och godkänt den, betalar vi tillbaka det belopp du har betalat, alternativt krediterar vi din faktura. Återbetalning sker inom 20 dagar.

Så gör du vid retur

  • Meddelande om retur ska skickas till vår kundservice senast inom 14 dagar från det att du tagit emot varan så ger vi dig leveransadressen.
  • Kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar en vara.
  • Returen måste alltid vara godkänd av oss. OBS! Returer som skickas in utan vårt godkännande accepteras inte.

Meddelandet och returen ska innehålla följande information:

  1. Namn på personen som gjort beställningen
  2. Namn på de produkter du vill returnera
  3. Ordernummer
  4. Vid byte, ange vad du vill byta till
  • Packa varan väl. Inga lappar får sättas direkt på varans originalförpackning!
  • Varan, varorna ska helst returneras i kartong.
  • Flytande produkter, som flaskor, bör förvissas om att kapsylen är väl tillsluten och lindas in i plast.
  • Eventuell fraktpåse från oss kan återanvändas.

Retur får inte ske mot postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto – du ansvarar själv för din returförsändelse.

Reklamation

Om din vara är skadad eller felaktig har du rätt att reklamera varan inom skälig tid från det att felet upptäckts, men senast inom 14 dagar. Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten. Vid reklamation, kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar varan.

Fraktskador

Om du upptäcker skador på ditt paket redan vid utlämningstillfället, anmäl detta direkt på utlämningsstället.

Personuppgifter

Nordic Regal är alltid ansvariga för alla personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Alla lösenord är dolda; den enda som har tillgång till lösenordet är du.

Vi säljer eller överlåter aldrig dessa uppgifter till tredjepart. Detta innefattar alla dina personuppgifter, köp, IP-adress, webbläsarversion, operativsystem, webbadress med mera.

Anti-SPAM-policy

Vi medverkar aldrig till att skicka SPAM. Som kund till oss kan du få e-post angående din order, betalning eller annan information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation.

Upphovsrätt – Copyright

All kopiering eller användning av bilder och text utan skriftlig tillåtelse från oss är förbjuden.

Övrigt

Vi följer svensk konsumentlagstiftning. Det är alltid våra priser vid ditt beställningstillfälle som gäller. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra villkor eller erbjudanden utan varsel. Om vi inte lyckas lösa eventuella tvister tillsammans, gäller beslut från Allmänna Reklamationsnämnden.


Vänligen notera att eventuella lagar och förordningar kan variera, så det är alltid bra att konsultera en juridisk expert för att säkerställa att dokumentet är fullständigt och korrekt.

Integritetspolicy GDPR

Vi uppdaterar vår produkt- och sekretesspolicy, och ändringarna träder i kraft 25 maj 2018. Ändringarna är till för att stärka din integritet och de ingår i vårt arbete för att följa EU:s nya allmänna dataskyddsförordning (GDPR).

Vad är GDPR?

GDPR är EU:s nya allmänna dataskyddsförordning som träder i kraft 25 maj. Syftet med GDPR är att alla EU-länder ska ha samma dataskyddslagar samt att ge medborgare mer kontroll över hur och när deras uppgifter används.GDPR är en EU-förordning men den omfattar alla företag som marknadsför varor eller tjänster till EU-medborgare, oavsett vilket land företaget verkar i. Mls Solution värnar om din personliga integritet. Denna dataskyddspolicy förklarar hur Mls Solution samlar in och använder dina personuppgifter.

genom att använda våra tjänster, accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. du godkänner också att vi använder elektroniska kommunikationskanaler för att skicka information till dig. det är viktigt att du läser och förstår vår dataskyddspolicy innan du använder våra tjänster.för att kunna erbjuda dig våra tjänster behöver vi behandla dina personuppgifter enligt nedan. vi gör det med största möjliga hänsyn till din integritet.

Insamling av information

Vi samlar in information från dig när du registrerar dig på vår webbplats, loggar in på ditt konto, gör ett köp, fyller i formulär, deltar i en tävling och/eller när du loggar ut
.Detta kan vara:

  • Person- och kontaktinformation – namn, födelsedatum, personnummer, faktura- och leveransadress, organisationsnummer, e-postadress, mobiltelefonnummer, etc.
  • Vi använder oss av Klarna som betalsystem och mer info om dataskydd där hittar Ni på länken nedan:
    https://www.klarna.com/se/dataskydd/
  • Information om varor/tjänster – detaljer angående de varor/tjänster du har köpt.
  • Historisk information – dina tidigare köp av varor tjänster.
  • Information om hur du interagerar med MLs Solution – hur du använder våra tjänster, inklusive svarstid för sidor, nedladdningsfel, hur du nådde och lämnade hemsida, såväl som leveransnotiser när vi kontaktar dig.
  • Enhetsinformation – t.ex. IP-adress, språkinställningar, webbläsarinställningar, tidszon, operativsystem, plattform och skärmupplösning.
  • Geografisk information – din geografiska placering.

Användning av information
Den information vi samlar in från dig kan användas för att:

  • Göra din upplevelse personlig och tillgodose dina personliga behov
  • Tillhandahålla anpassade annonser
  • Förbättra vår hemsida
  • Förbättra vår kundservice och ditt behov av hjälp
  • Kontakta dig via e-post
  • Administrera en tävling, ett erbjudande eller en undersökning
  •  E-handelssäkerhet

Vi är de enda som äger informationen som samlas in på den här webbplatsen. Din personligt identifierbara information kommer inte att säljas, utbytas, överföras eller delas vidare till något annat företag, i något syfte,utan ditt samtycke, förutom då så krävs för att uppfylla en begäran och/eller överföring, t.ex. för att skicka en beställning.

Utlämnande till tredje part
Vi säljer, handlar, eller på annat sätt överför, inte personligt identifierbar information till utomstående parter. Detta inkluderar inte betrodd tredjepart som hjälper oss att driva vår webbplats eller vårt företag, med kravet att dessa parter godkänner att hålla informationen konfidentiell.Vi anser att det är nödvändigt att dela information i syfte att undersöka, förhindra eller vidta åtgärder mot illegala aktiviteter, misstänkt bedrägeri, situationer som medför en potentiell risk för en persons fysiska säkerhet, brott mot våra användarvillkor eller andra tillfällen då lagen kräver så.Allmänna uppgifter kan dock delas vidare till utomstående parter för marknadsföring, i annonssyfte eller andra ändamål.

Informationsskydd
Vi vidtar en rad olika säkerhetsåtgärder för att skydda dina personliga uppgifter. Vi använder oss av avancerade krypteringsmetoder för att skydda känsliga uppgifter som överförs över internet. VpnMentor skyddar dessutom dina uppgifter offline. Endast medarbetare som ska uträtta ett specifikt jobb (t.ex. fakturering eller kundservice), får tillgång till personligt identifierbar information. De datorer/servrar som används för att lagra personligt identifierbar information lagras i en säker miljö.

 Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Vi sparar din data endast så länge som det är nödvändigt för att utföra våra kontraktuella åtaganden gentemot dig  och så länge det krävs enligt lagstadgade lagringstider. När vi sparar din data för andra syften än för vår   kontraktuella åtaganden, t.ex. för att uppfylla krav på åtgärder mot penningtvätt, bokföring och regulatoriska kapitalkrav, sparar vi datan endast så länge som det är nödvändigt och/eller lagstadgat för respektive              syfte.

Dina rättigheter till tillgång, rättelse och radering

  • Rätt att få tillgång till din data. Du kan begära en kopia av de uppgifter du skulle vilja veta och verifiera den information vi har om dig. Kopian är gratis att begära.
  • Rätt till rättelse. Du har rätt att korrigera felaktig eller icke-komplett information om dig själv.
  • Rätt att bli raderad (“rätten att bli bortglömd”). Du har rätt att begära radering av dina personuppgifter för de fall att datan inte längre är nödvändig för det syfte den blev insamlad för. Det kan dock finnas legala skyldigheter för MLs Solution, som hindrar oss från att omedelbart radera delar av din data. Dessa skyldigheter kommer från bokförings- och skattelagstiftning, men också från konsumenträttslagstiftning.

Avsluta prenumeration
Vi använder den e-postadress du förser oss med för att skicka information och uppdateringar som angår din beställning, enstaka nyhetsbrev, relaterad produktinformation etc. Om du inte längre vill ta emot sådana meddelanden hittar du information om hur du avslutar prenumerationen i slutet av varje e-postmeddelande.

Samtycke Genom att använda vår webbplats godkänner du vår integritetspolicy.

Dataskyddspolicyn uppdaterades senast 241101